De veranderingsformule… speel je mee?

Context

Context economische beperkingen, modernisering (andere tools en machines), innovatie, het oplossen van interne organisatieproblemen leiden tot veranderingen. De technologische ontwikkelingen van het afgelopen decennium hebben de druk op organisaties om te evolueren nog doen toenemen.

Enkel de wil om te veranderen volstaat niet om een veranderingsproject te doen slagen, of de verandering nu onvoorbereid is, opgelegd wordt of ons plots overvalt, maakt niet uit.

We horen vaak praten over change management maar wat betekent dat precies?

Als je beter wil begrijpen hoe je een verandering kan doen slagen, kan je dit eenvoudige en nuttige veranderingsspel spelen! Alleen of met een team.

De perfecte veranderingsformule werkt alleen als alle factoren in een organisatie aanwezig zijn. Als er één factor ontbreekt, ontstaat er een negatief of onvoldaan gevoel.

Waarom dit spel?

  • Dit spel doet je beseffen hoe belangrijk het is een verandering goed voor te bereiden.
  • Achteraf zal je zien dat niet alle teamleden altijd hetzelfde voelen bij een bepaald item.
  • Daarom geven we je de raad om alle reacties op een flipover te noteren. Laat de dynamiek vrij evolueren en probeer niet te beïnvloeden. Hoe verder je gaat bij het exploreren, hoe rijker het spel wordt.
  • Sommige mensen zullen een item nog onderverdelen in subitems. Fijn zo, dit verrijkt het debat!
  • Beetje bij beetje ontdek je zo op een originele manier de verschillende profielen in je team.
  • Je team zal met ideeën komen waar je zelf niet op kwam.

Wil je hier dieper op ingaan?

Wij bieden jou en je teams diverse oplossingen voor de animatie van workshops en trainingen op maat over het thema Verandering en Transities.

Wil je deelnemen aan de Lab Day, die we met onze partner ABILWAYS organiseren, schrijf je dan in op de website. (Enkel in het Frans!)

Wil je nog meer weten over Adaptieve Intelligentie? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief

Ja, ik wil graag op de hoogte blijven van nieuws over het Institute of Neurocognitivism. (GDPR)

You have Successfully Subscribed!